Odunpazarı Çilingir Hizmetleri
Odunpazarı Çilingir Hizmetleri
Yanartaş Sk. No:44/A, 26100 Odunpazarı/Eskişehir
cilingir@eskisehir.net.tr
0546 773 09 81

Kasım İndirimlerinde Şikayet Rekoru: 40 BİN Barajı Aşıldı

3.12.2025 

Kasım ayı boyunca devam eden indirim kampanyaları, alışveriş hacmiyle birlikte tüketici şikayetlerinde de rekor bir artışa neden oldu. Çözüm platformu Şikayetvar’ın verilerine göre, indirim döneminde e-ticaret ve kargo sektörleri toplamda 40 bini aşkın şikayet aldı.

E-Ticaret ve Kargo Şikayetleri

İndirim döneminde en çok sorun yaşanan alanlar e-ticaret ve kargo süreçleri oldu.

  • E-Ticaret Şikayetleri: Toplam 28.864 şikayet kaydedildi.

    • Pazaryeri Platformları: Bir önceki aya göre %18 artışla 9.602 şikayetle en yüksek artışı kaydetti.

    • Marka Web Siteleri: %20 artışla pazaryerlerini takip etti.

    • Yoğunlaşan Diğer Kategoriler: Bilgisayar oyunu platformları, ayakkabı-terlik siteleri, tesettür giyim ve aksesuar satış siteleri sorunların yoğunlaştığı kategoriler arasında yer aldı.

  • Kargo Şikayetleri: Bir önceki aya göre %6 artış gösteren kargo şikayetleri 12.108’e ulaştı.

Tüketicilerin En Sık Şikayet Ettiği Konular

Tüketiciler, özellikle operasyonel süreçlerde yaşanan aksaklıklar nedeniyle şikayet bildiriminde bulundu:

E-Ticarette Öne Çıkan Sorunlar:

  • Ürün İade ve Değişim: Süreçlerde yaşanan aksaklıklar en sık şikayet edilen konu oldu.

  • Ödeme ve Fiyatlandırma: Anlaşmazlıklar.

  • Kalite ve Yanıltıcılık: Yanıltıcı veya düşük kaliteli ürün gönderimleri.

  • Teslimat Gecikmeleri.

  • Müşteri Hizmetleri: Erişim sorunları.

Pazaryeri Şikayetlerinin Odağı:

Pazaryeri platformlarında özellikle yanlış veya kusurlu ürün gönderimleri ve iade süreçlerinde yaşanan gecikmeler dikkat çekti. Ayrıca geciken para iadeleri ve faturasız satışlar da yoğun bildirime neden oldu.

Kargoda Artan Sorunlar:

  • Geciken teslimatlar.

  • Kaybolan gönderiler.

  • Eksik veya yanlış ürün teslimleri.

  • "Adres bulunamadı" gerekçesiyle yapılamayan teslimatlar.

  • Kargo hasarları ve tazmin süreçlerindeki yetersizlikler.

Uzmanlar, kampanya dönemlerinde tüketici güvenini korumak için hızlı teslimat, şeffaf iade süreçleri ve etkin müşteri hizmetlerinin kritik önem taşıdığını belirtiyor.

G nderen: haber
1236 defa okundu 
 


Ekonomi
Mahmudiye’nin İlk Hastalıktan Ari İşletmesi Sertifikalandırıldı
IPARD-III Kapsamında Üreticilere 376,8 Milyon Lira Destek Ödemesi
OEDAŞ, GRI Onaylı 5. Sürdürülebilirlik Raporunu Yayımladı: 1,6 Milyar TL Yatırım
Türkiye’den Tarihi Başarı: İlk Kez NATO/AB Üyesi Bir Ülkeye Savaş Gemisi İhracatı
Eskişehir’de “Kısraklarda Suni Tohumlama Eğitimi” Başarıyla Sonuçlandı